Star
Wars Battlefront Beta
Barta
Zoltán írása
Be
kell vallanom, korábban még soha nem betaztam, és talán most
sem veszem a fáradságot, ha az ismerőseim nem beszélnek rá,
hogy ’ugyan próbáld már ki a megjelenés előtt több mint
egy hónappal az év legnagyobb durranásának ígérkező videó-játékát’.
Nos, megtettem, és nem bántam meg.
Az igazsághoz tartozik, hogy évekkel ezelőtt irdatlanul sok
- talán több száz - órát töltöttem el azzal, hogy a Star Wars
Battlefront I-II változatos csataterein aprítottam az ellent.
Ezt leginkább a felségemmel vállvetve tettem, és cooperative
mod-ban maratoni ütközetekben látogattunk el a Star Wars galaxis
különböző bolygóira, hogy alaposan kivegyük a részünket a Csillagok
háborújából.
Az előzmények ismeretében örömmel vettem tudomásul, hogy visszakerült
a Battlefront reflektorfénybe, és kipróbálható változatban -
ha csak három pályán is - de újra belevethetem magam a gigászi
küzdelembe. A beta pedig erre tökéletes volt! A három bolygó
a Tatooine, a Hoth és a Sullust változatos domborzati viszonyai
remek felkészülési lehetőséget jelentenek a végleges változathoz.
Először természetesen a Tatooine-ra látogattam, hogy kipróbáljam
a Survival mod-ot. Felkelőként kellett állnom a sarat az egyre
nagyobb erőkkel támadó birodalmiakkal szemben. Nos, ez a küldetés
nem volt nagy kihívás, tekintve, hogy rögtön választhattam egy
erős fegyvert, a DLT-19-st, és mellé egy jó kis kiegészítő pakkot.
Ezekkel felvértezve egy kis ugrabugrálás után viszonylag simán,
egyedül is legyűrtem a végén már AT-ST-vel megerősített fehérpáncélos
alakulatokat. Az AT-ST azért veszélyes volt, ragadozóként jött
utánam, egyfolytában tüzelt, és amikor beugrottam egy tusken
sátorba, pillanatok alatt ripityára lőtte körülöttem.
Ezen a pályán már volt lehetőségem kicsit körbenézni. Meglepett,
hogy a korábbiakhoz képest könnyebb sziklára mászni, a mélységek
nagyon valóságosak, és a lenyugvó nap fénye zavaró lehet, ha
belenézünk rohamozás közben. Mert bizony kissé vakít. A játékot
egyébként nem az ajánlott, hanem inkább a minimum konfiguráción
játszottam, mégsem éreztem úgy bármiről is lemaradnék. Egész
egyszerűen káprázatos volt minden. A robbanások, a fények, a
hangok - mert 5.1-ben ez is szédületes – mind-mind csak hozzáadnak
a játékélményhez.
A Survival mod után persze ki akartam próbálni a Walker Assault-ot
is, ami már a multis vizekre vezetett. Azonban azzal kellett
szembesülnöm, hogy mindenki ezt szeretné kipróbálni, emiatt
elég nehéz volt becsatlakoznom a csatába. De aztán sikerült,
és váltott csapatokkal vívtam meg életem talán legnagyobb csatáját.
A Hoth-on zajló ütközet már a Shadows of the Empire óta állandó
helyszíne a Star Wars-os videó-játékoknak, és folyamatosan fejlődött
minden egyes játékkal. Amit viszont most tapasztaltam, az tényleg
lehengerlő volt. Egyrészt, mert a netes multi döccenés nélkül
működött, másrészt, mert olyan hihetetlenül sok ötletet vittek
bele, amiről álmodni sem mertem. Az AT-AT és AT-ST lépegetőkkel
támogatott birodalmiakkal nehéz tartani a lépést, de azért felkelőként
egy-két gyomrost bevihetünk nekik. A pályán - ami a korábbinál
jóval nagyobb - minden részén elszórva találhatunk bonuszokat,
amikkel telepíthető fegyvereket, lépegetők és vadászgépek vezethetőségét,
pusztító légicsapást, vagy éppen Darth Vader/Luke Skywalker
irányítását kaphatjuk. Ezeket mind szerencsém volt kipróbálni,
és bár a TIE-vadászt hamar kilőtték alólam, mégis jó mókának
tartottam, akárcsak az összes felszedhető bónuszt. A Hoth-i
csata a maga kaotikus zűrzavarával egy igazai ütközet hangulatát
adja, az állandó robbanások, a folyamatos kiabálás és az szűnni
nem akaró fegyvertűz főleg a lövészárkok környékén válik döbbenetessé.
Ha pedig a multis harcosok már vannak annyira profik, hogy képesek
igazi csapatként harcolni egymás mellett, akkor válik igazán
tökéletessé a dolog. Amikor a birodalom oldalán egy erős rohamot
indítottunk a felkelő lövészárkok és a megmaradt tornyok ellen,
akkor éreztem igazán, hogy mennyire klassz dolog csapatjáték.
Volt még egy AT-AT-nk, a szárnyakon pedig AT-ST-k törtek előre
megállíthatatlanul. A fejünk felett vadászgépek vívták élethalál-harcukat,
körülöttem meg állandóan robbant valami, olyan hangeffektek
kíséretében, hogy berezonáltak a szobaablakok. Na, ez volt az
igazi Star Wars Battlefront!
Ezt
a Sulluston játszódó Drop Zone mod csak megerősítette. Ez egy
jóval egyszerűbb pálya, melyen a élesen csipkézett sziklás felszín
doninált. Itt a rohamosztgosok a rikító páncéljukkal mintha
egy kis hátrányban lettek volna a barna felszínbe jobban beleolvadó
barna egyneruhás felkelőkkel szemben. Ebben a mod-ban a talajba
csapódott mentőkabinokat kellett megvédeni, és ha sikerült,
máris rohanhattunk a következőhöz. A jó fegyverzet itt sem hátrány,
de a csapatmunka jelenti az igazi győzelmi esélyt.
Persze sok ütközetet le kell játszani, mire összeszedjük a megfelelő
fegyverzetet a harchoz. A betaban használható kevés fegyver
közül láthatóan mindenkinek a DLT-19 jött be a legjobban. Nem
is csoda, hiszen hosszú és átütő sorozatokat lőhetünk vele,
és mivel elég jó a hűtése, nem kell attól tartanunk, hogy hamar
felmelegszik. (Ilyenkor a karakterünk felemeli a fegyverét,
aminek a csövéből dől a forró levegő, és csak hosszú másodpercek
elteltével tudjuk újra használni, ha nem csapunk idejében az
újratöltésre.) Aki a multiban nem DLT-vel lép a pályára, annak
bizony az első pár ütközet eléggé nyögvenyelős lesz, hiszen
a rangban már előrébb járó ellenfeleknek nem jelentenek kihívást.
A játék folyamán szembetalálkoztam néhány furcsa buggal is.
Először a hóban csaknem nyakig merült Luke Skywalker szerzett
nekem néhány másodpercnyi vidámságot, amikor is rátaláltam a
Hoth egyik dombjánál. Nem volt időm sokáig vigyorogni, mert
egy hátba lövés lett a jutalmam az óvatlan nézelődésért. Aztán
néhány perccel később láttam két összeakadt lépegetőt, és már
hangosan nevetve rohantam be a felkelő hangár kapuján. Egy AT-AT
hátsó két lábára tekeredett rá egy AT-ST, és dühösen próbálták
lerúgni egymást magukról. Ilyet csak vígjátékokban lát az ember.
De a legdurvább egy felrobbant felkelő ágyútorony volt, aminek
a darabjai a második Thor-filmben látott gravitációs anomáliához
hasonlóan lebegtek a talaj felett. Itt sem tudtam sokáig gyönyörködni
a fizikát meghazudtoló látvány szépségében, mert egy vadászgép
éppen célba vett, és egy hosszú sorozattal szeretett volna felvésni
a dicsőség táblájára. Még éppen el tudtam ugrani, de az antigravitációs
installáció sajnos megsemmisült, így nem tudtam megőrizni az
utókornak.
Összegezve tehát a Star Wars Battlefront egy kiváló játék. Pont
azt nyújtja, ami kell: sokórányi önfeledt játékélményt, minőségi
környezetet és - ami talán a legfontosabb - hamisítatlan Star
Wars hangulatot. A beta alapján nekem mindenképpen kell!