Episode
I - Fundy csokoládé akció
Barta Zoltán összeállítása
1999-ben
az első rész mindent bekebelező marketing kampánya kis hazánkat
sem kerülte el. Ez még azoknak is szemet szúrt, akik annyira nem
számítottak rajongónak. Az élelmiszeripari termékek ugyanis minden
közértben felbukkantak, így az Episode I hőseivel csak az nem
találkozott, aki soha nem járt vásárolni.
A
Fundy vélhetően tisztában volt a vásárlási szokásokkal, így azon
a nyáron egy rámenős akcióval lepte meg a rajongókat. Két sorozatnyi
csokoládé, gyűjtögetős matrica a hozzávaló füzettel, meg persze
egy jól hangzó akció, amivel sokat lehet nyerni. A fanatikusoknál
nem volt kétséges, hogy a matricák mellett az összes csokipapír
bekerül a gyűjteménybe, emiatt viszont a két sorozat színvariációira
is vadászhattak. (A matricás szeletből - kókuszos és kakaós-rumos
ízesítéssel - volt fekete és fehér, a matrica nélküliből - kókuszos
és mogyorós ízesítéssel - piros és kék szímű csomagolású.) Ez
a dolog könnyebbik része volt, a matricákat viszont a csomagolás
rejtette, így a 12 darabos sort sima vásárlással nem lehetett
csak úgy összeszedni. Ennek köszönhetően néhány napon belül ezekből
is szépen beindult a rajongó cserebere.
Aki
részt szeretett volna venni az akciós játékban, mindenképpen rákényszerült
arra, hogy több sorozatot gyűjsön össze. A matricás füzeteket
- és a csomagolást - be kellett küldeni, enélkül nem lehetett
részt venni a játékban. Egy gyűjtő számára viszont ez maga a halál,
hiszen akkor odavész a nagy erőfeszítések árán összerakott kollekció.
Sokan egy drasztikus megoldáshoz folyamodtak, és egyszerűen vettek
egy egész doboznyi csokoládét. Ekkora mennyiségnél jó eséllyel
nemcsak az összes csomagolásváltozat, de a matricák is benne voltak
legalább kétszer.
Végül
még érdemes megemlíteni, hogy az akcióban milyen nyereményekkel
kecsegtették a vásárlókat. A kisebb nyeremények az ilyekor szokásos
játékok voltak, jelen esetben LEGO-t kaphattak a szerencsés beküldők.
A nagyobb nyereményt egy családi utazás jelentette az angliai
Legoland Windsorba...
|