|
VIII.
Star Wars Miniatures verseny Budapesten
2010.
február 20. szombat, 09.00
Két hónapos szünet után újra indítjuk a budapesti Star
Wars Miniatures Bajnokságot. A következő verseny időpontja február
20-a lesz. Az esemény, ahogy már korábban is,
délelőtt 9.00 órakor kezdődik a Holdfény Fantasy és Játék Szaküzletben,
a 1075, Wesselényi utca 12. szám alatti üzlet alagsori versenytermében.
(A térképen
megnézhetitek a pontos helyet.)
Az
eseményre szeretettel várunk minden érdeklődőt akár versenyzőnek,
akár nézőnek. A verseny előreláthatólag délelőtt 10.00 órakor
fog kezdődni, 9.00 órától a regisztráció és a nevezés zajlik,
valamint ekkor van lehetőségük a jelenlévőknek egymással csereberélni.
Ezért kérjük, hogy akik játszani is akarnak, azok legkésőbb
9.15-re érkezzenek meg a helyszínre! Akik esetleg versenyen
kívül szeretnének egymással játszani, azoknak is lesz lehetőségük
a játékra egyéb, a versenyzők által nem használt pályákon.
A
részvételi szándékot kérjük jelezzétek előre e-mailben
a klub címén. Erre mindössze az érdeklődés felmérése miatt van
szükség.
A
nevezési díj emelkedett, mostantól 3000.- Ft. lesz,
amit a helyszínen kell befizetni. Ezért annyi boostert kapunk,
ahány nevező van. A verseny végén az összeset kibontjuk, de
nem szedjük szét és minden induló a nyitott boosterek közül
választhat a helyezések sorrendjében.
|
|
|
|
A
2010. február 20-án, a budapesti Holdfény Fantasy és Játékszaküzletben
(1075, Wesselényi utca 12.)
tartandó
Star Wars Miniatures verseny általános versenyszabályai
Minden versenyző, aki benevez a versenyre, ezzel automatikusan
elismeri, hogy elolvasta és elfogadja az alább felsorolt általános
szabályokat. A későbbiekben a szabályok nem ismerete nem jelent
mentséget alóluk.
600. ÁLTALÁNOS Star Wars Miniatures VERSENYSZABÁLYOK
601. Formai Kategória
A februári verseny csapatformátuma 150 pontos, melyben csak
távolsági támadás képességű karakterek szerepelhetnek.
(Vagyis minden olyan karakter ki van zárva, melyek kártyáján
a különleges képességek között szerepel a Melee Attack
kifejezés.)
603.
A játékosoknak a versenyhez szükséges kellékek
A játékosoknak a versenyre a következő dolgokat kell magukkal
hozniuk:
- Játéktábla (az üres négyzethálós táblák a terepelemekkel nem
használhatóak a DCI szerinti Star Wars Miniatures versenyeken.)
- 20 oldalú dobókocka, melyen minden számértékből csak egy található.
(1-20) A dobókocka nem lehet sem túl kicsi, sem kiugróan nagy.
A játékosok nem használhatnak ún. Spindown kockát, vagy bármilyen
olyan dobókockát, melyen a nagy értékek mind egy oldalon vannak.
- A sebesülés- illetve az Erőpontokat számláló korongok, vagy
papír és toll a statisztikák számontartására.
- Star Wars Miniatures figurák és a hozzájuk tartozó karakterkártyák.
604.
Hivatalos figurák és karakterkártyák
Minden, a Wizads of the Coast LLC által kiadott Star Wars Miniatures
figura használható a versenyen a fentebb megadott csapatösszeállítási
kritériumoknak megfelelően, kivéve a Starship Battles sorozat
figuráit. (General Obi-Wan Kenobi
is használható ezután a versenyeken a 617. pont módosításának
figyelembevételével.) A játékosoknak kötelező a csapatuk figuráihoz
tartozó eredeti karakterkártyával rendelkezniük. Az egyedi karakterekből
egy csapatban csak egy használható. A játékosoknak a karakterkártyákat
az ellenfél és a játékvezető számára is elérhető és látható
helyen kell elhelyezniük. Ha a játékosok többet használnak egy
nem egyedi karakterből, akkor is elég csak egy eredeti kártya
a több figurához, de bárki számára világosan követhető formában
kell jelölniük az egyes figurák állapotát és státuszát.
Az
Imperial Entanglement sorozatban megjelent 181st Imperial
Pilot hivatalosan customizált változata, az Elite AT-AT
Driver, és a mellé hivatalosan kiadott kártya legális karakternek
számít a Star Wars Miniatures versenyeken. (A kártya előoldala
és hátoldala).
Ez az egyetlen olyan karakter, amihez házilag nyomtatott kártyát
lehet használni a versenyen!
A
karakterkártyák értelmezése a legfrissebb hivatalos Star Wars
Miniatures játékszabály és a hivatalos Errata (javítások) alapján
történik. A hivatalos Errata megtalálható itt.
-
Átalakítások
Az átalakítások (a figurák egyedi módon való átformálása)
megengedett a hivatalos versenyeken, de az alábbi kikötések
figyelembe vételével:
-
1.
Az alap figurának (ami átalakításra került) Star Wars
Miniatures figurának kell lennie.
-
2.
Az alap figurának könnyen felismerhetőnek kell maradnia. Bármely
másik játékosnak első ránézésre meg kell tudni mondania, hogy
melyik figuráról van szó.
-
3.
További kiegészítőket (például fegyvereket) nem lehet a figurához
adni, ha azok nincsenek feltüntetve a karakterkártyáján. Például,
nem lehet egy olyan karakter kezébe pisztolyt adni, akinek
nincs a használatához képessége.
-
4.
Átalakított figura használatakor minden egyes ilyen átalakított
karakterhez kötelezően meg kell lennie az eredeti karakterkártyának.
Például ha egy játékos hasznák három átalakított és egy eredeti
Mouse droid figurát, akkor összesen négy eredeti Mouse droid
kártyájának kell lenni.
A
következő Star Wars Miniatures térképek használhatóak
a versenyeken. A három térkép lista közül (nyílt, általános, korlátozott)
a versenyszervezők döntik el, hogy melyik pályacsomag használható
az adott versenyen. Az ajánlott az általános lista. Azok a pályák
tartoznak az egyes csomagokba, melyek X-szel vannak jelölve. Néhány
hivatalos pálya egyik csomagban sem használható.
A teljes pályalista megtalálható a DCI honlapján,
itt csak az általános lista pályáit tüntettük fel, melyeket a
Holdfényes versenyen lehet használni.
-
Rebel Storm starter: Tractor
Beam Reactor Coupling (2009 novemberi nyeremény-pálya)
- Clone Strike starter: Grand Plaza (2009 októberi
nyeremény-pálya)
- Revenge of the Sith starter: Power
Regulation Chamber
- Rebel Storm Ultimate Missions: Cloud City
- Rebel Storm Ultimate Missions: Mos Eisley
- Clone Strike Ultimate Missions: Nightclub (az ablakok
falnak számítanak, a magas párkányok az utca szintjével egy vonalban
számítandók.)
- Revenge of the Sith Ultimate Missions: Throne
Room
- Attack on Endor: Commander's
Office
- Attack on Endor: Hall
of Judgment
- Attack on Endor: Rancor
Pen
- The Clone Wars starter: Freight
Transit Station
- The Clone Wars Map Pack: Rattatak
Arena
605.
Új megjelenések
Minden, a Wizards of the Coast által kiadott Star Wars Miniatures
figura engedélyezett a versenyen, mihelyt hivatalosan megjelent
egy szettben. Promóciós és kiadás előtti figurák nem elfogadottak
a versenyen a hivatalos megjelenésük előtt.
606.
Nevezési minimum
A DCI által elfogadott Star Wars Miniatures indításához minimum
négy versenyző szükséges, ha ez a létszám nem jön össze, a verseny
nem tekinthető a DCI által elismertnek és az eredményei nem kerülhetnek
bele a nemzetközi ranglistába. A nevezési minimum alatti induló
esetén a versenyt a szervező törli.
607.
A versenyzőkön kívüli résztvevők viselkedési etikettje
Az éppen folyó játszmákba az érdeklődőknek, a nézőknek és más
játékosoknak beleszólni, az éppen küzdő játékosokat tanácsokkal
és egyéb közbeszólásokkal megzavarni szigorúan TILOS! Az ilyen
cselekedet azonnali kizárást, illetve a játékteremből való kiutasítást
von maga után.
|
610. STAR WARS MINIATURES JÁTSZMÁK MENETE
611. Star Wars Miniatures verseny szerkezete
A Star Wars Miniatures versenyjátékok egy játékot tartalmaznak
meccsenként.
612. A játszmák időkorlátai
A versenyen egy játszma maximum időtartama 60 perc.
A játszmákat a befejezésig (győzelmi feltételek teljesítéséig)
kell játszani. Ha ez nem következik be a játékidő alatt és a
60 perc egy kör közben jár le, a játékosoknak még kötelezően
be kell fejezniük az éppen folyó kört és ezzel vége a játéknak.
613. Csapat nevezése
A játékosnak neveznie kell a saját csapatával, ami a használni
kívánt karaktereket és a hozzájuk választott térképet tartalmazza,
még az első játszma kezdete előtt. Az előre összeállított és
nevezett csapat összeállításán és a térképen a verseny további
részében változtatni nem lehet. A korlátozott versenyeken a
játékok alkalmával a játékosok csak abban az esetben változtathatnak
a csapatukon és a térképen, ha új lezárt boostereket nyitnak
vagy új booster draft indul.
614.
A játék kezdete előtti eljárások és a kezdés meghatározása
1. A játékosok felfedik egymás előtt a csapatukat.
2. Az a játékosok kockadobással eldöntik, hogy melyikük választja
a pályát, amin játszani fognak.
3. Amelyik játékos a nagyobb számot dobta, az választja ki a pályát.
A kisebbet dobó játékos választ, hogy akar-e elsőként csapatot
állítani, vagy nem. Amelyik játékos elsőnek állítja fel a csapatát,
az választ oldalt a pályán, majd felállítja a csapatát. Ezután
a másik játékos felállítja a saját csapatát a pálya ellenkező
oldalán.
4. A kezdőhelyek kiválasztása után a játékosok kezdődobást dobnak,
ami meghatározza, hogy ki döntheti el, hogy melyikük kezdje a
játékot. Aki a nagyobb értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e
kezdeni, vagy hagyja az ellenfelét.
615. A verseny alatti általános eljárások
A játékosoknak a játék alatt követniük kell az alábbi szabályokat
és etikettet.
- A
csapat felállítása
A játékosnak úgy kell felállítania a csapatát, hogy minden
figurája talapzatának egy részével maximum 4 négyzetnyi távolságban
helyezkedjen el a pálya rövidebb szélétől.
-
A játékosnak minél inkább ki kell töltenie a kezdőhelyet a
figurákkal, ezután kerülhetne
- k
felállításra a kezdő területhez a lehető legközelebb az esetleges
többlet figurák - akik nem férnek a kezdő területen (pl.
Reserves). Először a huge (óriás), utána a large
(nagy) végül a medium és small karakterek
kerülnek felállításra. (A figurák felállításával
kapcsolatos hivatalos szabályokat itt
találhatjátok.)
- Kezdő
pozíció
Egy karakter mozgásának a számolásakor a játékosoknak a kiindulási
helyen kell hagyniuk a figurát mindaddig, amíg nem döntötték
el véglegesen a figura következő pozícióját. Ezzel könnyen
megelőzhető a "nem is ott állt, hanem itt" típusú
vita. Amíg a játékosok nem döntötték el, hogy melyik karakterrel
és hova lépnek, addig ne fogják meg a figurát. A már egyszer
megfogott és elmozdított figurával visszalépni nem lehet!
(ld. Sakk szabályok!) A bejelentett különleges és erő-képességeket
visszavonni nem lehet, ezért a játékos csak akkor jelentse
be, ha véglegesen eldöntötte, hogy akarja-e használni!
-
Az aktiválások körönkénti száma
Minden
kör első fázisában az első játékos csak egy karaktert aktivál.
A következő játékos ezután már kettőt. Ezután az első játékos
kezdi a második fázist, ekkor már ő is két karaktert aktiválhat.
A játékosok ezután addig folytatják a fázisonkénti aktiválásokat,
amíg az összes karakter egyszer aktiválódik. Ezután új kör
kezdődik, új kezdődobással.
-
Figurák aktiválása
A játékosoknak valamilyen módon jelölniük kell, hogy az adott
körben mely karaktereik voltak már aktiválva. Erre három lehetőségük
van:
1. Az aktivált karakter kártyáját 90°-kal elfordítják.
2. Egy korongot helyeznek a már aktivált karakter kártyájára.
3. Az aktivált figurát a táblán arccal az ellenkező irányba
fordítják.
-
Sebzés számlálása és effektek
A sebzést és a különféle hatásokat, melyek a karaktert érik
a játék folyamán, világosan jelezni kell a karakterkártyán,
a figurán vagy egy papíron. A játékosok használhatnak sebzés
számlálókat, kockát (ezeknek el kell térniük a játékban használt
egyéb számlálóktól és kockáktól), vagy papírt-tollat.
A lényeg, hogy a sebesülések és egyéb hatások egyértelműen
vezetve legyenek.
-
Megsemmisített csapattagok
A megsemmisített karaktert és a hozzá tartozó karakterkártyát
el kell távolítani a játékmezőről.
-
Vitás kérdések
A játszmák alatt felmerült vitás kérdésekben általában a bíró
szava dönt. Mivel nálunk hivatalos bíró egyenlőre nincs, az
ilyen esetekben közösen beszéljük meg a problémát. A versenyzőknek
minél behatóbban kell ismerniük a játéknak a (lehetőleg a
legújabb) szabálykönyvben leírt általános szabályait. Az esetleges
kétértelmű szabályok esetében a hivatalosan kiadott errata,
és FAQ alapján történik a vita lezárása. A végső döntést mindkét
félnek tiszteletben kell tartania.
- Kockával
való dobás
A kockának minden dobás után az asztalon kell maradnia. Ha
a dobás közben a kocka leesik, minden esetben meg kell ismételni
a dobást. Ha viszont bármi, az asztalon lévő tárgyba (figura,
másik dobókocka, stb.) beleütközik, az ellenfél dönti el,
hogy a dobó játékos megismételje-e a dobást.
616.
A játék végi eljárások
A játszma véget ér, amikor:
1. az egyik játékos teljesíti a győzelmi feltételeket,
2. a játszma időintervalluma lejár, vagy
3. egyik oldal sem okozott sebzést, nem dobott támadó vagy védekező
dobást 5 teljes kör alatt.
Ha a játszma azelőtt véget ér, hogy az egyik játékos teljesítette
volna a győzelmi feltételeket, a játékosok még befejezik az
éppen futó kört. Ha ezen kör végén sem sikerült egyik félnek
sem teljesíteni a győzelmi feltételeket, akkor a következő eljárásokat
kell alkalmazni:
1. Az a játékos győz, aki a több pontot érte el a megsemmisített
karakterek után.
2. Ha mindkét játékosnak egyenlő számú győzelmi pontja van,
akkor az a játékos nyer, akinek a figurája közelebb van a pálya
közepéhez.
3. Ha több figura is azonos távolságra van, akkor az a játékos
nyer, akinek a pálya közepéhez legközelebb lévő karaktere nagyobb
pontértékű.
Ha a két játékos pontjai még így is megegyeznek, akkor mindketten
elveszették a játékot. (Egyik fél sem kap pontot a győzelemre.)
617. Szabálymódosítások az összes versenyre
Soresu Style Mastery
General Obi-Wan Kenobi Soresu Style Mastery képessége a DCI
versenyjátékokon csak a non-melee támadások ellen alkalmazható.
Rigid (Merev)
A Rigid (Merev) képességű karakterek a DCI versenyjátékokon
elveszítik ezen képességüket.
620.
AZ ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT CSAPATTAL TÖRTÉNŐ VERSENY SZABÁLYAI
621. Csapat összeállítása
A játékosoknak a csapat összeállításánál követniük kell a Star
Wars Miniatures játékszabályban előírt frakció szabályokat.
A csapat nem tartalmazhat az előre meghatározottnál több pontértékű
karaktert. (Kevesebbet igen.)
622. Az előre összeállított csapat nevezése
Az előre összeállított csapatokat a játékosok hozzák a karakterekhez
tartozó eredeti karakterkártyákkal. A csapatok maximum pontértéke
150 pont. A Reinforcements, illetve a Reserves képességű karakterek
által nyújtott extra karakterek nem tartoznak bele ebbe a 150
pontértékű nevezésköteles csapatba. Ezek szabadon használhatóak
a játék folyamán.
623. A játszmák forgatókönyve
Alap forgatókönyv:
Győzelem: A játékos akkor győz, ha
az ellenfél összes karakterét megsemmisíti, míg neki legalább
egy karaktere megmarad. Ha ez nem következik be a játszma megadott
ideje (60 perc) alatt, az idő lejártával a játékosok befejezik
az éppen futó kört, utána pedig a győzelmi pontok alapján történik
a győztes kihirdetése. Az a játékos győz, ami több győzelmi
pontot szerzett a játék folyamán.
A
győzelmi pontok szerzésének két módja van:
1. Az ellenséges karakterek megsemmisítése: Ezért mindig a megsemmisített
karakter értékével megegyező számú pont jár.
2. A pálya közepének elfoglalása: Minden körben 5 győzelmi pontot
kap az a játékos, akinek legalább egy, minimálisan 5 vagy magasabb
pontértékű karaktere a pálya közepétől számított 4 illetve 3
négyzeten belül fejezi be a körét. (A Reinforcement-ben behozott
egységek ebben az esetben 0 pontot érnek.) Ezen terület meghatározásakor
nem számítanak a terepakadályok és a falak. Egy körben mindkét
játékos kaphat pontot a pálya közepének birtoklásáért, de nem
kaphatnak egyszerre 5-nél többet, hiába van több karakterük
is a meghatározott négyzeteken. A pontszerzésnek ezt a módját
általában "trükkös" pontszerzésnek nevezik.
Példák:
|
|
|
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe
egy teljes négyzet. |
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe egy pont. |
130.
A VERSENY PONTOZÁSA
Minden meccs végén a győztes játékos, ha elérte a meghatározott
győzelmi pontszámot (az előre meghatározott csapatpontszámot –
100 – 150 – 200), 3 pontot kap, a vesztes 0 pontot.
Ha a játékidő alatt egyik játékos sem érte el a győzelmi pontszámot,
akkor a több pontot szerző játékos nyerte a játszmát, de ekkor
ő csak 2 pontot kap, a vesztes 0-t.
A játszmát közös megegyezéssel is be lehet fejezni, ilyen esetben
azonban a feladó félnek hívnia kell a játékvezetőt a pontok megállapításához.
Erre a játszma félidejében (30. percnél) van a leghamarabb lehetőség.
Ilyen esetben a játékvezető ítéli meg a pontszámot. Nagyon egyenetlen
állás esetén a győztes kaphat 3 pontot, ellenkező esetben csak
2-t.
Az egész versenyt az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti
össze.
Pontegyenlőség esetén meg kell vizsgálni az egymás elleni meccsben
elért győzelmi pontok számát; az így több pontot elért játékos
lesz a nyertes.
Ha a két játékos nem játszott egymással, akkor a korábbi meccseikben
elért pontok alapján kell meghatározni a győztest.
|
|
|
|