|
VII.
Star Wars Miniatures verseny Budapesten
2009.
november 21. szombat, 09.00
Az ezévi utolsó Star Wars Miniatures Bajnokság következő
versenynapja november 21-e lesz. Az
esemény, ahogy már korábban is, délelőtt 9.00 órakor kezdődik
a Holdfény Fantasy és Játék Szaküzletben, a 1075, Wesselényi
utca 12. szám alatti üzlet alagsori versenytermében. (A térképen
megnézhetitek a pontos helyet.) Bár, ezután tartunk egy kis
karácsonyi szünetet, januártól folytatjuk a versenyek szervezését.
Az
eseményre szeretettel várunk minden érdeklődőt akár versenyzőnek,
akár nézőnek. A verseny előreláthatólag délelőtt 10.00 órakor
fog kezdődni, 9.00 órától a regisztráció és a nevezés zajlik,
valamint ekkor van lehetőségük a jelenlévőknek egymással csereberélni.
Ezért kérjük, hogy akik játszani is akarnak, azok legkésőbb
9.15-re érkezzenek meg a helyszínre!
A
csapatösszeállítási feltételeket illetően néhány játékos kívánságára
ezúttal 2 db csapattal kell indulni a versenyen,
egy világos és egy sötét oldali frakcióból. Mivel a fringe karaktereket
bármilyen típusú csapatba be lehet válogatni, a tisztán fringe
csapat nem számít sem világos, sem sötét oldalinak, mindazonláltal,
ha valaki úgy gondolja, 2 tiszta fringe csapattal is indulhat,
de ezekkel felváltva kell játszania.
A
részvételi szándékot kérjük jelezzétek előre e-mailben
a klub címén. Erre mindössze az érdeklődés felmérése miatt van
szükség. (Leginkább, hogy elég pályát és ajándékcsomagot vigyünk.)
Akik
esetleg versenyen kívül szeretnének egymással játszani, azoknak
is lesz lehetősgük a játékra egyéb,a versenyzők által nem használt
pályákon.
A
nevezési díj emelkedett, mostantól 2800.- Ft. lesz,
amit a helyszínen kell befizetni. Ezért annyi boostert kapunk,
ahány nevező van. A verseny végén az összeset kibontjuk, de
nem szedjük szét és minden induló a nyitott boosterek közül
választhat a helyezések sorrendjében.
A
Wizard's jóvoltából a novemberi versenyre is kapnak a nevezők
extra ajándékokat. A csomag tartalmaz egy darab Tractor
Beam Reactor Coupling nevű pályát, egy a
pályához tartozó küldetésleírást, egy ív sebzés-
és egyéb számláló tokent, promóciós posztereket
valamint 6 különféle promóciós figurát. Térkép,
küldetésleírás és token biztosan jut minden nevezőnek, a poszterek
és a figurák kiosztása a nevezők számától függ. (A pálya DCI
legális, vagyis a versenyeken is használható.)
|
|
|
Mivel
ez a verseny a 2 csapatos nevezés miatt nem lesz DCI hivatalos,
néhány könnyítést is engedélyeztünk a hivatalos szabályoktól.
Ilyen például, hogy ezen az egy versenyen újra használható
a csapatokban General Obi-Wan Kenobi. Az engedmények
miatt ismételten kérjük, hogy aki nevezni szeretne, az feltétlenül
olvassa el az alábbi, a versenyen érvényes általános
versenyszabályokat! Aki ezt elmulasztja, az sem mentesül a benne
foglaltak alól.
|
|
|
A
2009 november 21-én, a budapesti Holdfény Fantasy és Játékszaküzletben
(1075, Wesselényi utca 12.)
tartandó
Star Wars Miniatures verseny általános versenyszabályai
Minden
versenyző, aki benevez a versenyre, ezzel automatikusan elismeri,
hogy elolvasta és elfogadja az alább felsorolt általános szabályokat.
A későbbiekben a szabályok nem ismerete nem jelent mentséget alóluk.
100.
ÁLTALÁNOS Star Wars Miniatures VERSENYSZABÁLYOK
101.
Formai Kategória
A csapat pontértéke: 150 - 150 pont
Kettő darab, előre összeállított csapat egy világos és egy sötét
oldali frakcióból. Fringe karaktereket természetesen bármelyik
csapatba be lehet válogatni.
Világos
oldali frakciók:
- Old Republic
- Republic
- Rebel
- New Republic
- Fringe
Sötét
oldali frakciók:
- Sith
- Mandalor
- Separatist
- Imperial
- Yuzzhan Vong
- Fringe
A
játékosok felváltva fognak játszani a világos és sötét oldali
csapataikkal, vagyis aki az első játszmában a világos oldallal
lesz, annak a második játszmában a sötéttel kell küzdenie.
Ezen
a versenyen az egy játékos által nevezett két csapat karakterei
között nem szerepelhet ugyan az a karakter a világos és a sötét
oldali csapatban egyaránt. Pl. Boba Fett Enforcer egy versenyző
által nem nevezhető be egyszerre a világos és sötét oldali csapatokba
is. A nevezés előtt el kell dönteni, hogy egy-egy
ilyen karakter melyik csapatban szerepeljen.
102.
A játékosoknak a versenyhez szükséges kellékek
A játékosoknak a versenyre a következő dolgokat kell magukkal
hozniuk:
- 20 oldalú dobókocka, melyen minden számértékből csak egy található.
(1-20)
- A sebesülés- illetve az Erőpontokat számláló korongok, vagy
papír és toll a statisztikák számontartására.
- Star Wars Miniatures figurák és a hozzájuk tartozó karakterkártyák.
103.
Hivatalos figurák és karakterkártyák
Minden, a Wizads of the Coast LLC által kiadott Star Wars Miniatures
figura használható a versenyen a fentebb megadott csapatösszeállítási
kritériumoknak megfelelően, kivéve a Starship Battles sorozat
figuráit. A játékosoknak kötelező a csapatuk figuráihoz tartozó
eredeti karakterkártyával rendelkezniük. Az egyedi karakterekből
egy csapatban csak egy használható. A játékosoknak a karakterkártyákat
az ellenfél számára is elérhető és látható helyen kell elhelyezniük.
Az
Imperial Entanglement sorozatban megjelent 181st Imperial
Pilot hivatalosan customizált változata, az Elite AT-AT
Driver, és a mellé hivatalosan kiadott kártya legális karakternek
számít a Star Wars Miniatures versenyeken. (A kártya előoldala
és hátoldala).
Ez az egyetlen olyan karakter, amihez házilag nyomtatott kártyát
lehet használni a versenyen!
A
karakterkártyák értelmezése a legfrissebb hivatalos Star Wars
Miniatures játékszabály és a hivatalos Errata (javítások) alapján
történik. A hivatalos Errata megtalálható itt.
- Átalakítások
Az átalakítások (a figurák egyedi módon való átformálása)
megengedett a hivatalos versenyeken, de az alábbi kikötések
figyelembe vételével:
1. Az alap figurának (ami átalakításra került) Star Wars Miniatures
figurának kell lennie.
2. Az alap figurának könnyen felismerhetőnek kell maradnia.
Bármely másik játékosnak első ránézésre meg kell tudni mondania,
hogy melyik figuráról van szó.
3. További kiegészítőket (például fegyvereket) nem lehet a
figurához adni, ha azok nincsenek feltüntetve a karakterkártyáján.
Például, nem lehet egy olyan karakter kezébe pisztolyt adni,
akinek nincs a használatához képessége.
4. A figura karakterkártyájának az eredetinek kell maradnia.
104.
Új megjelenések
Minden, a Wizards of the Coast által kiadott Star Wars Miniatures
figura engedélyezett a versenyen, mihelyt hivatalosan megjelent
egy szettben. Promóciós és kiadás előtti figurák nem elfogadottak
a versenyen a hivatalos megjelenésük előtt.
105. A versenyen használt pályák
A versenyen hivatalosan kiadott pályákat fogunk használni. Összesen
10 db., előre meghatározott pálya lesz, ezek a következők:
1.
Freight Transit Station (TCW Starter Set)
2.
Hall of Judgment (Attack on Endor Set)
3. Throne Room (2007
starter)
4. Muunilist Commerce
Plaza (TCW Scenario Pack)
5.
Ruined Base (
Attack on Endor Set)
6. Power Regulation Chamber
(ROTS Starter Set)
7. Teth Monastery
(Map Pack 2)
8. Coruscant Streets
(Map Pack 3)
9. Muunilist Grand Plaza (Clone Strike Starter)
10. Tractor Beam Reactor
Coupling (Rebel Storm Starter)
|
106. A versenyzőkön kívüli résztvevők viselkedési etikettje
Az éppen folyó játszmákba az érdeklődőknek, a nézőknek és más
játékosoknak beleszólni, az éppen küzdő játékosokat tanácsokkal
és egyéb közbeszólásokkal megzavarni szigorúan TILOS!
Az ilyen cselekedet azonnali kizárást, illetve a játékteremből
való kiutasítást von maga után.
110. STAR WARS MINIATURES JÁTSZMÁK MENETE
111.
Star Wars Miniatures verseny szerkezete
A Star Wars Miniatures versenyjátékok egy játékot tartalmaznak
meccsenként.
112.
A játszmák időkorlátai
A versenyen egy játszma maximum időtartama 45 perc.
Ha a 45 perc egy kör közben jár le, a játékosoknak még kötelezően
be kell fejezniük az éppen folyó kört.
113.
Csapat nevezése
A játékosnak neveznie kell a saját csapatával, ami a használni
kívánt karaktereket tartalmazza, még az első játszma kezdete előtt.
Az előre összeállított és nevezett csapat összeállítását a verseny
további részében változtatni nem lehet.
114.
A játék kezdete előtti eljárások és a kezdés meghatározása
1. A játékvezető (bíró) kisorsolja, hogy melyik pályához mely
játékosok kerülnek.
2. A játékvezető kisorsolja, hogy a játékosok melyik oldali csapatukkal
fognak kezdeni.
3. A játékosok felfedik egymás előtt a csapatukat.
4. Az a játékosok kockadobással eldöntik, hogy melyik oldlat választják
a pályán.
5. A kezdőhelyek kiválasztása után a játékosok kezdődobást dobnak,
ami meghatározza, hogy ki döntheti el, hogy melyikük kezdje a
játékot. Aki a nagyobb értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e
kezdeni, vagy hagyja az ellenfelét.
115.
A verseny alatti általános eljárások
A játékosoknak a játék alatt követniük kell az alábbi szabályokat
és etikettet.
- A
csapat felállítása
A játékosnak úgy kell felállítania a csapatát, hogy minden
figurája talapzatának egy részével maximum 4 négyzetnyi távolságban
helyezkedjen el a pálya rövidebb szélétől.
A játékosnak minél inkább ki kell töltenie a kezdőhelyet a
figurákkal, ezután kerülhetnek felállításra a kezdő területhez
a lehető legközelebb az esetleges többlet figurák - akik nem
férnek a kezdő területen (pl.
Reserves). Először a huge (óriás), utána a large
(nagy) végül a medium és small karakterek
kerülnek felállításra. (A figurák felállításával
kapcsolatos hivatalos szabályokat itt
találhatjátok.)
-
Kezdő pozíció
Egy karakter mozgásának a számolásakor a játékosoknak a kiindulási
helyen kell hagyniuk a figurát mindaddig, amíg nem döntötték
el véglegesen a figura következő pozícióját. Ezzel könnyen
megelőzhető a "nem is ott állt, hanem itt" típusú
vita. Amíg a játékosok nem döntötték el, hogy melyik karakterrel
és hova lépnek, addig ne fogják meg a figurát. A már egyszer
megfogott és elmozdított figurával visszalépni nem lehet!
(ld. Sakk szabályok!) A bejelentett különleges és erő-képességeket
visszavonni nem lehet, ezért a játékos csak akkor jelentse
be, ha véglegesen eldöntötte, hogy akarja-e használni!
-
Az aktiválások körönkénti száma
Minden
kör első fázisában az első játékos csak egy karaktert aktivál.
A következő játékos ezután már kettőt. Ezután az első játékos
kezdi a második fázist, ekkor már ő is két karaktert aktiválhat.
A játékosok ezután addig folytatják a fázisonkénti aktiválásokat,
amíg az összes karakter egyszer aktiválódik. Ezután új kör
kezdődik, új kezdődobással.
-
Figurák aktiválása
A játékosoknak valamilyen módon jelölniük kell, hogy az adott
körben mely karaktereik voltak már aktiválva. Erre három lehetőségük
van:
1. Az aktivált karakter kártyáját 90°-kal elfordítják.
2. Egy korongot helyeznek a már aktivált karakter kártyájára.
3. Az aktivált figurát a táblán arccal az ellenkező irányba
fordítják.
-
Sebzés számlálása és effektek
A sebzést és a különféle hatásokat, melyek a karaktert érik
a játék folyamán, világosan jelezni kell a karakterkártyán,
a figurán vagy egy papíron. A játékosok használhatnak sebzés
számlálókat, kockát (ezeknek el kell térniük a játékban használt
egyéb számlálóktól és kockáktól), vagy papírt-tollat.
A lényeg, hogy a sebesülések és egyéb hatások egyértelműen
vezetve legyenek.
-
Megsemmisített csapattagok
A megsemmisített karaktert és a hozzá tartozó karakterkártyát
el kell távolítani a játékmezőről.
-
Vitás kérdések
A játszmák alatt felmerült vitás kérdésekben általában a bíró
szava dönt. Mivel nálunk hivatalos bíró egyenlőre nincs, az
ilyen esetekben közösen beszéljük meg a problémát. A versenyzőknek
minél behatóbban kell ismerniük a játéknak a (lehetőleg a
legújabb) szabálykönyvben leírt általános szabályait. Az esetleges
kétértelmű szabályok esetében a hivatalosan kiadott errata,
és FAQ alapján történik a vita lezárása. A végső döntést mindkét
félnek tiszteletben kell tartania.
- Kockával
való dobás
A kockának minden dobás után az asztalon kell maradnia. Ha
a dobás közben a kocka leesik, minden esetben meg kell ismételni
a dobást. Ha viszont bármi, az asztalon lévő tárgyba (figura,
másik dobókocka, stb.) beleütközik, az ellenfél dönti el,
hogy a dobó játékos megismételje-e a dobást.
116.
A játék végi eljárások
A játszma véget ér, amikor:
1. az egyik játékos teljesíti a győzelmi feltételeket,
2. a játszma időintervalluma lejár, vagy
3. egyik oldal sem okozott sebzést, nem dobott támadó vagy védekező
dobást 10 teljes kör alatt.
Ha a játszma azelőtt véget ér, hogy az egyik játékos teljesítette
volna a győzelmi feltételeket, a játékosok még befejezik az éppen
futó kört. Ennek a körnek a végeztével az a játékos győz, aki
a több pontot érte el a megsemmisített karakterek után. Ha mindkét
játékosnak egyenlő számú győzelmi pontja van, a következő szabályok
használandóak:
1. Az a játékos nyeri a meccset, akinek a figurája közelebb van
a pálya közepéhez.
2. Ha több figura is azonos távolságra van, akkor az a játékos
nyer, akinek a pálya közepéhez legközelebb lévő karaktere nagyobb
pontértékű.
Ha a két játékos pontjai még így is megegyeznek, akkor mindketten
elveszették a játékot. (Egyik fél sem kap pontot a győzelemre.)
120. AZ ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT CSAPATTAL TÖRTÉNŐ VERSENY SZABÁLYAI
121.
Csapat összeállítása
A játékosoknak a csapat összeállításánál követniük kell a Star
Wars Miniatures játékszabályban előírt frakció szabályokat.
A csapat nem tartalmazhat az előre meghatározottnál több pontértékű
karaktert. (Kevesebbet igen.)
122.
Az előre összeállított csapat nevezése
Az előre összeállított csapatokat a játékosok hozzák a karakterekhez
tartozó eredeti karakterkártyákkal. A csapatok maximum pontértéke
150 pont. A Reinforcements, illetve a Reserves képességű karakterek
által nyújtott extra karakterek nem tartoznak bele ebbe a 150
pontértékű nevezésköteles csapatba. Ezek szabadon használhatóak
a játék folyamán.
123.
A játszmák forgatókönyve
Alap forgatókönyv:
Győzelem: A játékos akkor győz, ha az
ellenfél összes karakterét megsemmisíti. Ha ez nem következik
be a játszma megadott ideje (45 perc) alatt,
az idő lejártával a játékosok befejezik az éppen futó kört, utána
pedig a győzelmi pontok alapján történik a győztes kihirdetése.
Az a játékos győz, ami több győzelmi pontot szerzett a játék folyamán.
A győzelmi pontok szerzésének két módja van:
1. Az ellenséges karakterek megsemmisítése: Ezért mindig a megsemmisített
karakter értékével megegyező számú pont jár.
2. A pálya közepének elfoglalása: Minden körben 5 győzelmi pontot
kap az a játékos, akinek legalább egy karaktere a pálya közepétől
számított 4 illetve 3 négyzeten belül fejezi be a körét. Ezen
terület meghatározásakor nem számítanak a terepakadályok és a
falak. A pontszerzésnek ezt a módját általában "trükkös"
pontszerzésnek nevezik. Ez az 5 győzelmi pont akkor is számítandó,
ha minkét fél karakterei a pontszerző mezők valamelyikén állnak.
Példák:
|
|
|
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe
egy teljes négyzet. |
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe egy pont. |
130.
A VERSENY PONTOZÁSA
Minden meccs végén a győztes játékos 3 pontot kap, a vesztes 0
pontot.
Az egész versenyt az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti
össze.
Pontegyenlőség esetén meg kell vizsgálni az egymás elleni meccsben
elért győzelmi pontok számát; az így több pontot elért játékos
lesz a nyertes.
Ha a két játékos nem játszott egymással, akkor a korábbi meccseikben
elért pontok alapján kell meghatározni a győztest.
|
|
|
|