|
VI.
Star Wars Miniatures bajnokság - Budapest
2009.
október 17. szombat, 09.00
A most már rendszeresnek mondható havi Star Wars Miniatures
Bajnokság következő versenynapja október 17-e lesz. Az esemény,
ahogy már korábban is, délelőtt 9.00 órakor kezdődik a Holdfény
Fantasy és Játék Szaküzletben, a 1075, Wesselényi utca 12. szám
alatti üzlet alagsori versenytermében. (A térképen
megnézhetitek a pontos helyet.) Ne fejeltsétek el, hogy ezentúl
is minden hónap harmadik szombatján tartunk Star Wars Miniatures-versenyt.
Az
eseményre szeretettel várunk minden érdeklődőt akár versenyzőnek,
akár nézőnek. A verseny előreláthatólag délelőtt 10.00 órakor
fog kezdődni, 9.00 órától a regisztráció és a nevezés zajlik,
valamint ekkor van lehetőségük a jelenlévőknek egymással csereberélni.
Ezért kérjük, hogy akik játszani is akarnak, azok legkésőbb
9.15-re érkezzenek meg a helyszínre!
Az
októberi verseny hagyományos lesz, az augusztusihoz hasonlóan,
ismét 200 pontos csapatokkal lehet indulni. A játszmák ideje
ennek fényében újra 60 perc.
A
részvételi szándékot kérjük jelezzétek előre e-mailben
a klub címén. Erre mindössze az érdeklődés felmérése miatt van
szükség. (Leginkább, hogy elég pályát vigyünk.)
Akik
esetleg versenyen kívül szeretnének egymással játszani, azoknak
is lesz lehetősgük a játékra egyéb,a versenyzők által nem használt
pályákon.
A
nevezési díj, mint mindig, most is 2.500-Ft. lesz, amit a helyszínen
kell befizetni. Ezért annyi boostert kapunk, ahány nevező van.
A verseny végén az összeset kibontjuk, de nem szedjük szét és
minden induló a nyitott boosterek közül választhat a helyezések
sorrendjében.
Az
októberi versenyen extra ajándékokat is kapnak a nevezők. A
csomag tartalmaz egy darab The Clone Wars promóciós
posztert, aminek a hátoldalán a Muunilist Grand Plaza
pálya található, egy a pályához tartozó küldetésleírást,
egy ív sebzés- és egyéb számláló tokent, valamint
egy vagy két promóciós KOTOR-os
figurát. Poszter és küldetésleírás biztosan
jut minden nevezőnek, tokent az első 10 helyezettnek tudunk
adni, a figurák kiosztása a nevezők számától függ. (A pálya
DCI legális, vagyis a versenyeken is használható.)
|
|
A
DCI hivatalos versenyszabályait követve augusztustól mi is bizonyos
változtatásokat eszközöltünk a versenyszabályokban, ezért ismételten
kérjük, hogy aki nevezni szeretne, az feltétlenül olvassa
el az alábbi, a versenyen érvényes általános versenyszabályokat!
Aki ezt elmulasztja, az sem mentesül a benne foglaltak alól. Néhány
pálya és egy népszerű figura is kitiltásra került, ezeket további
módosításig a budapesti versenyeken sem lehet használni! |
|
|
A
2009 október 17-én, a budapesti Holdfény Fantasy és Játékszaküzletben
(1075, Wesselényi utca 12.)
tartandó
Star Wars Miniatures verseny általános versenyszabályai
Minden
versenyző, aki benevez a versenyre, ezzel automatikusan elismeri,
hogy elolvasta és elfogadja az alább felsorolt általános szabályokat.
A későbbiekben a szabályok nem ismerete nem jelent mentséget alóluk.
100.
ÁLTALÁNOS Star Wars Miniatures VERSENYSZABÁLYOK
101.
Formai Kategória
A csapat pontértéke - 200 pont
Előre összeállított csapat.
102.
A játékosoknak a versenyhez szükséges kellékek
A játékosoknak a versenyre a következő dolgokat kell magukkal
hozniuk:
- 20 oldalú dobókocka, melyen minden számértékből csak egy található.
(1-20)
- A sebesülés- illetve az Erőpontokat számláló korongok, vagy
papír és toll, vagy dobókockák a statisztikák számontartására.
- Star Wars Miniatures-figurák és a hozzájuk tartozó eredeti karakterkártyák.
103.
Hivatalos figurák és karakterkártyák
Minden, a Wizads of the Coast LLC által kiadott Star Wars Miniatures-figura
használható a versenyen a fentebb megadott csapatösszeállítási
kritériumoknak megfelelően, kivéve a Starship Battles sorozat
figuráit. A játékosoknak kötelező a csapatuk figuráihoz tartozó
eredeti karakterkártyával rendelkezniük. Az egyedi karakterekből
egy csapatban csak egy használható. A játékosoknak a karakterkártyákat
az ellenfél számára is elérhető és látható helyen kell elhelyezniük.
Az
Imperial Entanglement sorozatban megjelent 181st Imperial
Pilot hivatalosan customizált változata, az Elite AT-AT
Driver, és a mellé hivatalosan kiadott kártya legális karakternek
számít a Star Wars Miniatures versenyeken. (A kártya előoldala
és hátoldala).
Ez az egyetlen olyan karakter, amihez házilag nyomtatott kártyát
lehet használni a versenyen!
A
július 9-i DCI szabálymódosítások értelmében a The Clone Wars
Starter Set-ben megjelent General Obi-Wan Kenobi
ezután nem szerepelhet a versenycsapatokban.
A
karakterkártyák értelmezése a legfrissebb hivatalos Star Wars
Miniatures játékszabály és a hivatalos Errata (javítások) alapján
történik. A hivatalos Errata megtalálható itt.
- Átalakítások
Az átalakítások (a figurák egyedi módon való átformálása)
megengedett a hivatalos versenyeken, de az alábbi kikötések
figyelembe vételével:
1. Az alap figurának (ami átalakításra került) Star Wars Miniatures-figurának
kell lennie.
2. Az alap figurának könnyen felismerhetőnek kell maradnia.
Bármely másik játékosnak első ránézésre meg kell tudni mondania,
hogy melyik figuráról van szó.
3. További kiegészítőket (például fegyvereket) nem lehet a
figurához adni, ha azok nincsenek feltüntetve a karakterkártyáján.
Például, nem lehet egy olyan karakter kezébe pisztolyt adni,
akinek nincs a használatához képessége.
4. A figura karakterkártyájának az eredetinek kell maradnia.
104.
Új megjelenések
Minden, a Wizards of the Coast által kiadott Star Wars Miniatures-figura
engedélyezett a versenyen, mihelyt hivatalosan megjelent egy szettben.
Promóciós és kiadás előtti figurák nem elfogadottak a versenyen
a hivatalos megjelenésük előtt.
105. A versenyen használt pályák
A versenyen hivatalosan kiadott és nem hivatalos pályákat is fogunk
használni. Összesen 10 db., előre meghatározott pálya lesz, ezek
a következők:
1.
Freight Transit Station (TCW Starter Set)
2. Hall
of Judgment (Attack on Endor Set)
3. Throne Room (2007 starter)
4. Muunilist Commerce Plaza (TCW
Scenario Pack)
5. Ruined
Base (
Attack on Endor Set)
6. Power Regulation Chamber (ROTS
Starter Set)
7. Teth Monastery (Map
Pack 2)
8. Christal Caves of Ilum (Map
Pack 3)
9. Jabba's Palace (custom)
(tartalék)
10. Kashyyyk (custom)
(tartalék)
Amennyiben kevesebb versenyző lesz, akkor a custom pályák közül
nem lesz mind játékban.
|
106. A versenyzőkön kívüli résztvevők viselkedési etikettje
Az éppen folyó játszmákba az érdeklődőknek, a nézőknek és más
játékosoknak beleszólni, az éppen küzdő játékosokat tanácsokkal
és egyéb közbeszólásokkal megzavarni szigorúan TILOS!
Az ilyen cselekedet azonnali kizárást, illetve a játékteremből
való kiutasítást von maga után.
110. STAR WARS MINIATURES JÁTSZMÁK MENETE
111.
Star Wars Miniatures-verseny szerkezete
A Star Wars Miniatures versenyjátékok egy játékot tartalmaznak
meccsenként.
112.
A játszmák időkorlátai
A versenyen egy játszma maximum időtartama 60 perc.
Ha a 60 perc egy kör közben jár le, a játékosoknak még kötelezően
be kell fejezniük az éppen folyó kört.
113.
Csapat nevezése
A játékosnak neveznie kell a saját csapatával, ami a használni
kívánt karaktereket tartalmazza, még az első játszma kezdete előtt.
Az előre összeállított és nevezett csapat összeállítását a verseny
további részében változtatni nem lehet.
114.
A játék kezdete előtti eljárások és a kezdés meghatározása
1. A játékvezető (bíró) kisorsolja, hogy melyik pályához mely
játékosok kerülnek.
2. A játékosok felfedik egymás előtt a csapatukat.
3. Az ellenfelek kockadobással eldöntik, hogy melyik játékos választhat
először kiindulási helyet a csapatának. Amelyik játékos a nagyobb
értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e elsőként választani,
vagy hagyja, hogy az ellenfél válasszon először.
4. A kezdőhelyek kiválasztása után a játékosok kezdődobást dobnak,
ami meghatározza, hogy ki döntheti el, hogy melyikük kezdje a
játékot. Aki a nagyobb értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e
kezdeni, vagy hagyja az ellenfelét.
115.
A verseny alatti általános eljárások
A játékosoknak a játék alatt követniük kell az alábbi szabályokat
és etikettet.
- A
csapat felállítása
A játékosnak úgy kell felállítania a csapatát, hogy minden
figurája talapzatának egy részével maximum 4 négyzetnyi távolságban
helyezkedjen el a pálya rövidebb szélétől.
A játékosnak minél inkább ki kell töltenie a kezdőhelyet a
figurákkal, ezután kerülhetnek felállításra a kezdő területhez
a lehető legközelebb az esetleges többlet figurák - akik nem
férnek a kezdő területen (pl.
Reserves). Először a huge (óriás),
utána a large (nagy) végül a medium és small karakterek kerülnek
felállításra. (Mivel a múltkori versenyen
ezzel a ponttal kapcsolatban felmerültek értelmezési eltérések,
gondosan utánajártunk a hivatalos álláspontnak, amit itt
találhattok.)
-
Kezdő pozíció
Egy karakter mozgásának a számolásakor a játékosoknak a kiindulási
helyen kell hagyniuk a figurát mindaddig, amíg nem döntötték
el véglegesen a figura következő pozícióját. Ezzel könnyen
megelőzhető a "nem is ott állt, hanem itt" típusú
vita. Amíg a játékosok nem döntötték el, hogy melyik karakterrel
és hova lépnek, addig ne fogják meg a figurát. A már egyszer
megfogott és elmozdított figurával visszalépni nem lehet!
(ld. Sakk szabályok!) A bejelentett különleges és erő-képességeket
visszavonni nem lehet, ezért a játékos csak akkor jelentse
be, ha véglegesen eldöntötte, hogy akarja-e használni!
-
Az aktiválások körönkénti száma
Minden
kör első fázisában az első játékos csak egy karaktert aktivál.
A következő játékos ezután már kettőt. Ezután az első játékos
kezdi a második fázist, ekkor már ő is két karaktert aktiválhat.
A játékosok ezután addig folytatják a fázisonkénti aktiválásokat,
amíg az összes karakter egyszer aktiválódik. Ezután új kör
kezdődik, új kezdődobással.
-
Figurák aktiválása
A játékosoknak valamilyen módon jelölniük kell, hogy az adott
körben mely karaktereik voltak már aktiválva. Erre három lehetőségük
van:
1. Az aktivált karakter kártyáját 90°-kal elfordítják.
2. Egy korongot helyeznek a már aktivált karakter kártyájára.
3. Az aktivált figurát a táblán arccal az ellenkező irányba
fordítják.
-
Sebzés számlálása és effektek
A sebzést és a különféle hatásokat, melyek a karaktert érik
a játék folyamán, világosan jelezni kell a karakterkártyán,
a figurán vagy egy papíron. A játékosok használhatnak sebzés
számlálókat, kockát (ezeknek el kell térniük a játékban használt
egyéb számlálóktól és kockáktól), vagy papírt-tollat.
A lényeg, hogy a sebesülések és egyéb hatások egyértelműen
vezetve legyenek.
-
Megsemmisített csapattagok
A megsemmisített karaktert és a hozzá tartozó karakterkártyát
el kell távolítani a játékmezőről.
-
Vitás kérdések
A játszmák alatt felmerült vitás kérdésekben általában a bíró
szava dönt. Mivel nálunk hivatalos bíró egyenlőre nincs, az
ilyen esetekben közösen beszéljük meg a problémát. A versenyzőknek
minél behatóbban kell ismerniük a játéknak a (lehetőleg a
legújabb) szabálykönyvben leírt általános szabályait. Az esetleges
kétértelmű szabályok esetében a hivatalosan kiadott errata,
és FAQ alapján történik a vita lezárása. A végső döntést mindkét
félnek tiszteletben kell tartania.
- Kockával
való dobás
A kockának minden dobás után az asztalon kell maradnia. Ha
a dobás közben a kocka leesik, minden esetben meg kell ismételni
a dobást. Ha viszont bármi, az asztalon lévő tárgyba (figura,
másik dobókocka, stb.) beleütközik (a fekvő kártya nem számít,
mivel abba nem tud beleütközni a kocka), az ellenfél dönti
el, hogy a dobó játékos megismételje-e a dobást.
116.
A játék végi eljárások
A játszma véget ér, amikor:
1. az egyik játékos teljesíti a győzelmi feltételeket,
2. a játszma időintervalluma lejár, vagy
3. egyik oldal sem okozott sebzést, nem dobott támadó vagy védekező
dobást 10 teljes kör alatt.
Ha a játszma azelőtt véget ér, hogy az egyik játékos teljesítette
volna a győzelmi feltételeket, a játékosok még befejezik az éppen
futó kört. Ennek a körnek a végeztével az a játékos győz, aki
a több pontot érte el a megsemmisített karakterek után. Ha mindkét
játékosnak egyenlő számú győzelmi pontja van, a következő szabályok
használandóak:
1. Az a játékos nyeri a meccset, akinek a figurája közelebb van
a pálya közepéhez.
2. Ha több figura is azonos távolságra van, akkor az a játékos
nyer, akinek a pálya közepéhez legközelebb lévő karaktere nagyobb
pontértékű.
Ha a két játékos pontjai még így is megegyeznek, akkor mindketten
elveszették a játékot. (Egyik fél sem kap pontot a győzelemre.)
120. AZ ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT CSAPATTAL TÖRTÉNŐ VERSENY SZABÁLYAI
121.
Csapat összeállítása
A játékosoknak a csapat összeállításánál követniük kell a Star
Wars Miniatures játékszabályban előírt frakció szabályokat.
A csapat nem tartalmazhat az előre meghatározottnál több pontértékű
karaktert. (Kevesebbet igen.)
122.
Az előre összeállított csapat nevezése
Az előre összeállított csapatot a játékosok hozzák a karakterekhez
tartozó eredeti karakterkártyákkal. A csapat maximum pontértéke
200 pont. A Reinforcements, illetve a Reserves képességű karakterek
által nyújtott extra karakterek nem tartoznak bele ebbe a 200
pontértékű nevezésköteles csapatba. Ezek szabadon használhatóak
a játék folyamán.
123.
A játszmák forgatókönyve
Alap forgatókönyv:
Győzelem: A játékos akkor győz, ha az
ellenfél összes karakterét megsemmisíti, vagy az időkeret lejárta
előtt eléri a győzelemhez szükséges összpontszámot (jelen esetben
200). Ha ez nem következik be a játszma megadott ideje (60
perc) alatt, az idő lejártával a játékosok befejezik
az éppen futó kört, utána pedig a győzelmi pontok alapján történik
a győztes kihirdetése. Az a játékos győz, aki több győzelmi pontot
szerzett a játék folyamán.
A győzelmi pontok szerzésének két módja van:
1. Az ellenséges karakterek megsemmisítése: Ezért mindig a megsemmisített
karakter értékével megegyező számú pont jár.
2. A pálya közepének elfoglalása: Minden körben 5 győzelmi pontot
kap az a játékos, akinek legalább egy karaktere a pálya közepétől
számított 4 illetve 3 négyzeten belül fejezi be a körét. Ezen
terület meghatározásakor nem számítanak a terepakadályok és a
falak. A pontszerzésnek ezt a módját általában "trükkös"
pontszerzésnek nevezik. Ez az 5 győzelmi pont akkor is számítandó,
ha minkét fél karakterei a pontszerző mezők valamelyikén állnak.
Példák:
|
|
|
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe
egy teljes négyzet. |
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe egy pont. |
130.
A VERSENY PONTOZÁSA
Minden meccs végén a győztes játékos 3 pontot kap, a vesztes 0
pontot.
Az egész versenyt az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti
össze.
Pontegyenlőség esetén meg kell vizsgálni az egymás elleni meccsben
elért győzelmi pontok számát; az így több pontot elért játékos
lesz a nyertes.
Ha a két játékos nem játszott egymással, akkor a korábbi meccseikben
elért pontok alapján kell meghatározni a győztest.
|
|
|
|