|  | 
           
            |  
                III. 
                  Star Wars Miniatures verseny Budapesten2009. 
                  július 18. szombat, 09.00
 
 Június 18-án kerül megrendezésre a harmadik budapesti 
                  Star Wars Miniatures Bajnokság a Magyar Star Wars Klub és a 
                  Holdfény Fantasy és Játék Szaküzlet közös rendezésében. Az esemény, 
                  ahogy már korábban is, délelőtt 9.00 órakor kezdődik a Holdfény 
                  Fantasy és Játék Szaküzletben, a 1075, Wesselényi utca 12. szám 
                  alatti üzlet alagsori versenytermében. A térképen 
                  megnézhetitek a pontos helyet. A Holdfénnyel tötént megállapodás 
                  értelmében ezentúl minden hónap harmadik szombatján 
                  tartunk Star Wars Miniatures versenyt.
 Az 
                  eseményre szeretettel várunk minden érdeklődőt akár versenyzőnek, 
                  akár nézőnek. A verseny előreláthatólag délelőtt 10.00 órakor 
                  fog kezdődni, 9.00 órától a regisztráció és a nevezés zajlik, 
                  valamint ekkor van lehetőségük a jelenlévőknek egymással csereberélni. 
                  Ezért kérjük, hogy akik játszani is akrnak, azok legkésőbb 9.15-re 
                  érkezzenek meg a helyszínre! A 
                  részvételi szándékot kérjük jelezzétek előre e-mailben 
                  a klub címén. Erre mindössze az érdeklődés felmérése miatt van 
                  szükség. (Leginkább, hogy elég pályát vigyünk.) A 
                  júliusi versenyen akik esetleg versenyen kívül szeretnének egymással 
                  játszani, azoknak is lesz lehetősgük a játékra egyéb pályákon. 
                   A 
                  nevezési díj 2500.- Ft. lesz, amit a helyszínen kell befizetni. 
                  Ezért annyi boostert kapunk, ahány nevező van. A verseny végén 
                  az összeset kibontjuk, de nem szedjük szét és minden induló 
                  a nyitott boosterek közül választhat a helyezések sorrendjében. 
                  Ez azért jó, mert mindenkinek jut majd ritka figura is, és egyáltalán 
                  nem biztos, hogy az első helyezett a legértékesebb figurát választja 
                  ki, ha az neki már megvan, más viszont hiányzik. Emellett az 
                  első három helyezett egy kis ajándékcsomagot is kap. Mivel 
                  a versenyszabályokban is történtek kisebb változások, ismételten 
                  kérjük, hogy aki nevezni szeretne, az feltétlenül olvassa 
                  el az alábbi, a versenyen érvényes általános versenyszabályokat! 
                  Aki ezt elmulasztja, az sem mentesül a benne foglaltak alól.
 |   
            |  |   
            |  |   
            | A 
                2009 július 18-án, a budapesti Holdfény Fantasy és Játékszaküzletben 
                 (1075, Wesselényi utca 12.) 
                tartandó Star Wars Miniatures verseny általános versenyszabályai
 Minden 
                versenyző, aki benevez a versenyre, ezzel automatikusan elismeri, 
                hogy elolvasta és elfogadja az alább felsorolt általános szabályokat. 
                A későbbiekben a szabályok nem ismerete nem jelent mentséget alóluk. 100. 
                ÁLTALÁNOS Star Wars Miniatures VERSENYSZABÁLYOK 101. 
                Formai KategóriaA csapat pontértéke - 150 pont
 Előre összeállított csapat, ami kizárólagosan non-unique 
                karaktereket tartalmazhat.
 102. 
                A játékosoknak a versenyhez szükséges kellékekA játékosoknak a versenyre a következő dolgokat kell magukkal 
                hozniuk:
 - 20 oldalú dobókocka, melyen minden számértékből csak egy található. 
                (1-20)
 - A sebesülés- illetve az Erőpontokat számláló korongok, vagy 
                papír és toll a statisztikák számontartására.
 - Star Wars Miniatures figurák és a hozzájuk tartozó karakterkártyák.
 103. 
                Hivatalos figurák és karakterkártyákMinden, a Wizads of the Coast LLC által kiadott Star Wars Miniatures 
                figura használható a versenyen, kivéve a Starship Battles sorozat 
                figuráit. A játékosoknak kötelező a csapatuk figuráihoz tartozó 
                eredeti karakterkártyával rendelkezniük. A játékosok használhatnak 
                ugyanabból a nem egyedi karakterből többet a csapatukban; ilyenkor 
                elegendő az azonos figurákhoz egy karakterkártya. Az egyedi karakterekből 
                egy csapatban csak egy használható. A játékosoknak a karakterkártyákat 
                az ellenfél számára is elérhető és látható helyen kell elhelyezniük.
 A 
                karakterkártyák értelmezése a hivatalos Star Wars Miniatures játékszabályok 
                és a hivatalos Errata (javítások) alapján történik. A hivatalos 
                Errata megtalálható itt.  
                
                  ÁtalakításokAz átalakítások (a figurák egyedi módon való átformálása) 
                    megengedett a hivatalos versenyeken, de az alábbi kikötések 
                    figyelembe vételével:
 1. Az alap figurának (ami átalakításra került) Star Wars Miniatures 
                    figurának kell lennie.
 2. Az alap figurának könnyen felismerhetőnek kell maradnia. 
                    Bármely másik játékosnak első ránézésre meg kell tudni mondania, 
                    hogy melyik figuráról van szó.
 3. További kiegészítőket (például fegyvereket) nem lehet a 
                    figurához adni, ha azok nincsenek feltüntetve a karakterkártyáján. 
                    Például, nem lehet egy olyan karakter kezébe pisztolyt adni, 
                    akinek nincs a használatához képessége.
 4. A figura karakterkártyájának az eredetinek kell maradnia.
 104. 
                Új megjelenésekMinden, a Wizards of the Coast által kiadott Star Wars Miniatures 
                figura engedélyezett a versenyen, mihelyt hivatalosan megjelent 
                egy szettben. Promóciós és kiadás előtti figurák nem elfogadottak 
                a versenyen a hivatalos megjelenésük előtt.
 105. A versenyen használt pályák
 A versenyen hivatalosan kiadott és nem hivatalos pályákat is fogunk 
                használni. Összesen 10 db., előre meghatározott pálya lesz, ezek 
                a következők:
 
 1. Christophsis 
                - Ruined (TCW Starter)
 2. Hall of Judgement (Attack 
                on Endor Set)
 3. Throne Room (2007 starter)
 4. Muunilist Commerce Plaza (TCW 
                Scenario Pack)
 5. Ruined 
                Base (Attack 
                on Endor Set)
 6. Power Regulation Chamber (ROTS 
                Starter Set)
 7. Teth Monastery (Map 
                Pack 2)
 8. Jabba's Palace (custom)
 9. Kashyyyk (custom)
 10. Jedi 
                Temple (custom)
 
 Amennyiben kevesebb versenyző lesz, akkor a custom pályák közül 
                nem lesz mind játékban.
 
 |   
            |  
                106. A versenyzőkön kívüli résztvevők viselkedési etikettjeAz éppen folyó játszmákba az érdeklődőknek, a nézőknek és más 
                játékosoknak beleszólni, az éppen küzdő játékosokat tanácsokkal 
                és egyéb közbeszólásokkal megzavarni szigorúan TILOS! 
                Az ilyen cselekedet azonnali kizárást, illetve a játékteremből 
                való kiutasítást von maga után.
 110. STAR WARS MINIATURES JÁTSZMÁK MENETE
 111. 
                Star Wars Miniatures verseny szerkezeteA Star Wars Miniatures versenyjátékok egy játékot tartalmaznak 
                meccsenként.
 112. 
                A játszmák időkorlátaiA versenyen egy játszma maximum időtartama 60 perc. Ha a 60 perc 
                egy kör közben jár le, a játékosoknak még kötelezően be kell fejezniük 
                az éppen folyó kört.
 113. 
                Csapat nevezéseA játékosnak neveznie kell a saját csapatával, ami a használni 
                kívánt karaktereket tartalmazza, még az első játszma kezdete előtt. 
                Az előre összeállított és nevezett csapat összeállítását a verseny 
                további részében változtatni nem lehet.
 114. 
                A játék kezdete előtti eljárások és a kezdés meghatározása1. A játékvezető (bíró) kisorsolja, hogy melyik pályához mely 
                játékosok kerülnek.
 2. A játékosok felfedik egymás előtt a csapatukat.
 3. Az ellenfelek kockadobással eldöntik, hogy melyik játékos választhat 
                először kiindulási helyet a csapatának. Amelyik játékos a nagyobb 
                értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e elsőként választani, 
                vagy hagyja, hogy az ellenfél válasszon először.
 4. A kezdőhelyek kiválasztása után a játékosok kezdődobást dobnak, 
                ami meghatározza, hogy ki döntheti el, hogy melyikük kezdje a 
                játékot. Aki a nagyobb értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e 
                kezdeni, vagy hagyja az ellenfelét.
 115. 
                A verseny alatti általános eljárások A játékosoknak a játék alatt követniük kell az alábbi szabályokat 
                és etikettet.
  
                
                  A 
                    csapat felállításaA játékosnak úgy kell felállítania a csapatát, hogy minden 
                    figurája teljes talapzatával maximum 4 négyzetnyi távolságban 
                    helyezkedjen el a pálya rövidebb szélétől. Először a huge 
                    (óriás), utána a large (nagy) végül a medium és small karakterek 
                    kerülnek felállításra. A játékosnak minél inkább ki kell töltenie 
                    a kezdőhelyet a figurákkal. Ezután kerülhetnek felállításra 
                    az esetleges extra figurák (pl. Reserves)
 
                    Kezdő pozícióEgy karakter mozgásának a számolásakor a játékosoknak a kiindulási 
                    helyen kell hagyniuk a figurát mindaddig, amíg nem döntötték 
                    el véglegesen a figura következő pozícióját. Ezzel könnyen 
                    megelőzhető a "nem is ott állt, hanem itt" típusú 
                    vita. Amíg a játékosok nem döntötték el, hogy melyik karakterrel 
                    és hova lépnek, addig ne fogják meg a figurát. A már egyszer 
                    megfogott és elmozdított figurával visszalépni nem lehet! 
                    (ld. Sakk szabályok!) A bejelentett különleges és erő-képességeket 
                    visszavonni nem lehet, ezért a játékos csak akkor jelentse 
                    be, ha véglegesen eldöntötte, hogy akarja-e használni!
 
                    Az aktiválások körönkénti számaMinden kör első fázisában az első játékos csak egy karaktert 
                    aktivál. A következő játékos ezután már kettőt. Ezután az 
                    első játékos kezdi a második fázist, ekkor már ő is két karaktert 
                    aktiválhat. A játékosok ezután addig folytatják a fázisonkénti 
                    aktiválásokat, amíg az összes karakter egyszer aktiválódik. 
                    Ezután új kör kezdődik, új kezdődobással.
 
                    Figurák aktiválásaA játékosoknak valamilyen módon jelölniük kell, hogy az adott 
                    körben mely karaktereik voltak már aktiválva. Erre három lehetőségük 
                    van:
 1. Az aktivált karakter kártyáját 90°-kal elfordítják.
 2. Egy korongot helyeznek a már aktivált karakter kártyájára.
 3. Az aktivált figurát a táblán arccal az ellenkező irányba 
                    fordítják.
 
                    Sebzés számlálása és effektekA sebzést és a különféle hatásokat, melyek a karaktert érik 
                    a játék folyamán, világosan jelezni kell a karakterkártyán, 
                    a figurán vagy egy papíron. A játékosok használhatnak sebzés 
                    számlálókat, kockát (ezeknek el kell térniük a játékban használt 
                    egyéb számlálóktól és kockáktól), vagy papírt-tollat.
 A lényeg, hogy a sebesülések és egyéb hatások egyértelműen 
                    vezetve legyenek.
 
                    Megsemmisített csapattagokA megsemmisített karaktert és a hozzá tartozó karakterkártyát 
                    el kell távolítani a játékmezőről.
 
                    Vitás kérdésekA játszmák alatt felmerült vitás kérdésekben a bíró szava 
                    dönt. A versenyzőknek minél behatóbban kell ismerniük a játéknak 
                    a (lehetőleg a legújabb) szabálykönyvben leírt általános szabályait. 
                    Az esetleges kétértelmű szabályok esetében a hivatalosan kiadott 
                    errata, és FAQ alapján történik a vita lezárása. A bíró döntését 
                    mindkét félnek tiszteletben kell tartania.
Kockával 
                    való dobásA kockának minden dobás után az asztalon kell maradnia. Ha 
                    a dobás közben a kocka leesik, minden esetben meg kell ismételni 
                    a dobást, ha viszont bármi, az asztalon lévő tárgyba (figura, 
                    másik dobókocka, stb.) beleütközik, az ellenfél dönti el, 
                    hogy a dobó játékos megismételje-e a dobást.
 116. 
                A játék végi eljárásokA játszma véget ér, amikor:
 1. az egyik játékos teljesíti a győzelmi feltételeket,
 2. a játszma időintervalluma lejár, vagy
 3. egyik oldal sem okozott sebzést, nem dobott támadó vagy védekező 
                dobást 10 teljes kör alatt.
 Ha a játszma azelőtt véget ér, hogy az egyik játékos teljesítette 
                volna a győzelmi feltételeket, a játékosok még befejezik az éppen 
                futó kört. Ennek a körnek a végeztével az a játékos győz, aki 
                a több pontot érte el a megsemmisített karakterek után. Ha mindkét 
                játékosnak egyenlő számú győzelmi pontja van, a következő szabályok 
                használandóak:
 1. Az a játékos nyeri a meccset, akinek a figurája közelebb van 
                a pálya közepéhez.
 2. Ha több figura is azonos távolságra van, akkor az a játékos 
                nyer, akinek a pálya közepéhez
 legközelebb lévő karaktere nagyobb pontértékű.
 Ha a két játékos pontjai még így is megegyeznek, akkor mindketten 
                elveszették a játékot. (Egyik fél sem kap pontot a győzelemre.)
 120. AZ ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT CSAPATTAL TÖRTÉNŐ VERSENY SZABÁLYAI
 121. 
                Csapat összeállításaA játékosoknak a csapat összeállításánál követniük kell a Star 
                Wars Miniatures játékszabályban előírt frakció szabályokat.
 A csapat nem tartalmazhat az előre meghatározottnál több pontértékű 
                karaktert. (Kevesebbet igen.)
 122. 
                Az előre összeállított csapat nevezéseAz előre összeállított csapatot a játékosok hozzák a karakterekhez 
                tartozó eredeti karakterkártyákkal. A csapat maximum pontértéke 
                150 pont. A Reinforcements, illetve a Reserves képességű karakterek 
                által nyújtott extra karakterek nem tartoznak bele ebbe a 150 
                pontértékű nevezésköteles csapatba. Ezek szabadon használhatóak 
                a játék folyamán.
 123. 
                A játszmák forgatókönyveAlap forgatókönyv:
 Győzelem: A játékos akkor győz, ha az 
                ellenfél összes karakterét megsemmisíti. Ha ez nem következik 
                be a játszma megadott ideje (60 perc) alatt, az idő lejártával 
                a játékosok befejezik az éppen futó kört, utána pedig a győzelmi 
                pontok alapján történik a győztes kihirdetése. Az a játékos győz, 
                ami több győzelmi pontot szerzett a játék folyamán.
 A győzelmi pontok szerzésének két módja van:
 1. Az ellenséges karakterek megsemmisítése: Ezért mindig a megsemmisített 
                karakter értékével megegyező számú pont jár.
 2. A pálya közepének elfoglalása: Minden körben 5 győzelmi pontot 
                kap az a játékos, akinek legalább egy karaktere a pálya közepétől 
                számított 4 illetve 3 négyzeten belül fejezi be a körét. Ezen 
                terület meghatározásakor nem számítanak a terepakadályok és a 
                falak. A pontszerzésnek ezt a módját általában "trükkös" 
                pontszerzésnek nevezik. Ez az 5 győzelmi pont akkor is számítandó, 
                ha minkét fél karakterei a pontszerző mezők valamelyikén állnak.
 Példák:
 
 |   
            |  |  |   
            | A 
              pontot érő mezők, ha a pálya közepe egy teljes négyzet.
 | A 
              pontot érő mezők, ha a pálya közepe egy pont. |   
            | 130. 
                A VERSENY PONTOZÁSAMinden meccs végén a győztes játékos 2 pontot kap, a vesztes 0 
                pontot.
 Az egész versenyt az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti 
                össze.
 Pontegyenlőség esetén meg kell vizsgálni az egymás elleni meccsben 
                elért győzelmi pontok számát; az így több pontot elért játékos 
                lesz a nyertes.
 Ha a két játékos nem játszott egymással, akkor a korábbi meccseikben 
                elért pontok alapján kell meghatározni a győztest.
 
 |   
            |  |  |  |