|
II.
budapesti Star Wars Miniatures verseny
2009.
június 20. szombat, 09.00
Idén júniusban kerül megrendezésre a második budapesti
Star Wars Miniatures Bajnokság a Magyar Star Wars Klub és a
Holdfény Fantasy és Játék Szaküzlet közös rendezésében. Az eseményre
június 20-án, szombaton kerül sor, délelőtt 9.00 órai kezdettel
a Holdfény Fantasy és Játék Szaküzletben, a 1075, Wesselényi
utca 12. szám alatti üzlet alagsori versenytermében. A térképen
megnézhetitek a pontos helyet. A Holdfénnyel tötént megállapodás
értelmében ezentúl minden hónap harmadik szombatján tartunk
Star Wars Miniatures versenyt.
Az
eseményre szeretettel várunk minden érdeklődőt akár versenyzőnek,
akár nézőnek. A verseny előreláthatólag délelőtt 10.00 órakor
fog kezdődni, 9.00 órától a regisztráció és a nevezés zajlik,
valamint ekkor van lehetőségük a jelenlévőknek egymással csereberélni.
Ezért kérjük, hogy akik játszani is akrnak, azok legkésőbb 9.15-re
érkezzenek meg a helyszínre!
A
részvételi szándékot kérjük jelezzétek előre e-mailben
a klub címén. Erre mindössze az érdeklődés felmérése miatt van
szükség.
A
nevezési díj 2500.- Ft. lesz, amit a helyszínen kell befizetni.
Ezért annyi boostert kapunk, ahány nevező van. A verseny végén
az összeset kibontjuk, de nem szedjük szét és minden induló
a nyitott boosterek közül választhat a helyezések sorrendjében.
Ez azért jó, mert mindenkinek jut majd ritka figura is, és egyáltalán
nem biztos, hogy az első helyezett a legértékesebb figurát választja
ki, ha az neki már megvan, más viszont hiányzik. Emellett az
első három helyezett egy kis ajándékcsomagot is kap.
Mivel
a versenyszabályokban is történtek kisebb változások, ismételten
kérjük, hogy aki nevezni szeretne, az feltétlenül olvassa
el az alábbi, a versenyen érvényes általános versenyszabályokat!
Aki ezt elmulasztja, az sem mentesül a benne foglaltak alól.
|
|
|
A
2009 június 20-án, a budapesti Holdfény Fantasy és Játékszaküzletben
(VII. kerület, Wesselényi utca 12.)
tartandó
Star Wars Miniatures verseny általános versenyszabályai
Minden
versenyző, aki benevez a versenyre, ezzel automatikusan elismeri,
hogy elolvasta és elfogadja az alább felsorolt általános szabályokat.
A későbbiekben a szabályok nem ismerete nem jelent mentséget alóluk.
100.
ÁLTALÁNOS Star Wars Miniatures VERSENYSZABÁLYOK
101.
Formai Kategória
A csapat pontértéke - 150 pont
Előre összeállított csapat
102.
A játékosoknak a versenyhez szükséges kellékek
A játékosoknak a versenyre a következő dolgokat kell magukkal
hozniuk:
- 20 oldalú dobókocka, melyen minden számértékből csak egy található.
(1-20)
- A sebesülés- illetve az Erőpontokat számláló korongok, vagy
papír és toll a statisztikák számontartására.
- Star Wars Miniatures figurák és a hozzájuk tartozó karakterkártyák.
103.
Hivatalos figurák és karakterkártyák
Minden, a Wizads of the Coast LLC által kiadott Star Wars Miniatures
figura használható a versenyen, kivéve a Starship Battles sorozat
figuráit. A játékosoknak kötelező a csapatuk figuráihoz tartozó
eredeti karakterkártyával rendelkezniük. A játékosok használhatnak
ugyanabból a nem egyedi karakterből többet a csapatukban; ilyenkor
elegendő az azonos figurákhoz egy karakterkártya. Az egyedi karakterekből
egy csapatban csak egy használható. A játékosoknak a karakterkártyákat
az ellenfél számára is elérhető és látható helyen kell elhelyezniük.
A
karakterkártyák értelmezése a hivatalos Star Wars Miniatures játékszabályok
és a hivatalos Errata (javítások) alapján történik. A hivatalos
Errata megtalálható itt.
- Átalakítások
Az átalakítások (a figurák egyedi módon való átformálása)
megengedett a hivatalos versenyeken, de az alábbi kikötések
figyelembe vételével:
1. Az alap figurának (ami átalakításra került) Star Wars Miniatures
figurának kell lennie.
2. Az alap figurának könnyen felismerhetőnek kell maradnia.
Bármely másik játékosnak első ránézésre meg kell tudni mondania,
hogy melyik figuráról van szó.
3. További kiegészítőket (például fegyvereket) nem lehet a
figurához adni, ha azok nincsenek feltüntetve a karakterkártyáján.
Például, nem lehet egy olyan karakter kezébe pisztolyt adni,
akinek nincs a használatához képessége.
4. A figura karakterkártyájának az eredetinek kell maradnia.
104.
Új megjelenések
Minden, a Wizards of the Coast által kiadott Star Wars Miniatures
figura engedélyezett a versenyen, mihelyt hivatalosan megjelent
egy szettben. Promóciós és kiadás előtti figurák nem elfogadottak
a versenyen a hivatalos megjelenésük előtt.
105. A versenyen használt pályák
A versenyen hivatalosan kiadott és nem hivatalos pályákat is fogunk
használni. Összesen 6 db., előre meghatározott pálya lesz, ezek
a következők:
1. Christophsis
- ruined (TCW Starter)
2. Commander's office (Attack
on Endor Set)
3. Korriban (2007 starter)
4. Power Regulation Chamber (ROTS
Starter)
5. Kashyyyk
6. Jabba's palace
A térképeken be vannak jelölve a pályák közepén a gambit pontszerzési
zónák.
|
106. A versenyzőkön kívüli résztvevők viselkedési etikettje
Az éppen folyó játszmákba az érdeklődőknek, a nézőknek és más
játékosoknak beleszólni, az éppen küzdő játékosokat tanácsokkal
és egyéb közbeszólásokkal megzavarni szigorúan TILOS!
Az ilyen cselekedet azonnali kizárást, illetve a játékteremből
való kiutasítást von maga után.
110. STAR WARS MINIATURES JÁTSZMÁK MENETE
111.
Star Wars Miniatures verseny szerkezete
A Star Wars Miniatures versenyjátékok egy játékot tartalmaznak
meccsenként.
112.
A játszmák időkorlátai
A versenyen egy játszma maximum időtartama 60 perc. Ha a 60 perc
egy kör közben jár le, a játékosoknak még kötelezően be kell fejezniük
az éppen folyó kört.
113.
Csapat nevezése
A játékosnak neveznie kell a saját csapatával, ami a használni
kívánt karaktereket tartalmazza, még az első játszma kezdete előtt.
Az előre összeállított és nevezett csapat összeállítását a verseny
további részében változtatni nem lehet.
114.
A játék kezdete előtti eljárások és a kezdés meghatározása
1. A játékvezető (bíró) kisorsolja, hogy melyik pályához mely
játékosok kerülnek.
2. A játékosok felfedik egymás előtt a csapatukat.
3. Az ellenfelek kockadobással eldöntik, hogy melyik játékos választhat
először kiindulási helyet a csapatának. Amelyik játékos a nagyobb
értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e elsőként választani,
vagy hagyja, hogy az ellenfél válasszon először.
4. A kezdőhelyek kiválasztása után a játékosok kezdődobást dobnak,
ami meghatározza, hogy ki döntheti el, hogy melyikük kezdje a
játékot. Aki a nagyobb értéket dobta, az döntheti el, hogy akar-e
kezdeni, vagy hagyja az ellenfelét.
115.
A verseny alatti általános eljárások
A játékosoknak a játék alatt követniük kell az alábbi szabályokat
és etikettet.
- A
csapat felállítása
A játékosnak úgy kell felállítania a csapatát, hogy minden
figurája teljes talapzatával maximum 4 négyzetnyi távolságban
helyezkedjen el a pálya rövidebb szélétől. Először a huge
(óriás), utána a large (nagy) végül a medium és small karakterek
kerülnek felállításra. A játékosnak minél inkább ki kell töltenie
a kezdőhelyet a figurákkal. Ezután kerülhetnek felállításra
az esetleges extra figurák (pl. Reserves)
-
Kezdő pozíció
Egy karakter mozgásának a számolásakor a játékosoknak a kiindulási
helyen kell hagyniuk a figurát mindaddig, amíg nem döntötték
el véglegesen a figura következő pozícióját. Ezzel könnyen
megelőzhető a "nem is ott állt, hanem itt" típusú
vita. Amíg a játékosok nem döntötték el, hogy melyik karakterrel
és hova lépnek, addig ne fogják meg a figurát. A már egyszer
megfogott és elmozdított figurával visszalépni nem lehet!
(ld. Sakk szabályok!) A bejelentett különleges és erő-képességeket
visszavonni nem lehet, ezért a játékos csak akkor jelentse
be, ha véglegesen eldöntötte, hogy akarja-e használni!
-
Az aktiválások körönkénti száma
Minden kör első fázisában az első játékos csak egy karaktert
aktivál. A következő játékos ezután már kettőt. Ezután az
első játékos kezdi a második fázist, ekkor már ő is két karaktert
aktiválhat. A játékosok ezután addig folytatják a fázisonkénti
aktiválásokat, amíg az összes karakter egyszer aktiválódik.
Ezután új kör kezdődik, új kezdődobással.
-
Figurák aktiválása
A játékosoknak valamilyen módon jelölniük kell, hogy az adott
körben mely karaktereik voltak már aktiválva. Erre három lehetőségük
van:
1. Az aktivált karakter kártyáját 90°-kal elfordítják.
2. Egy korongot helyeznek a már aktivált karakter kártyájára.
3. Az aktivált figurát a táblán arccal az ellenkező irányba
fordítják.
-
Sebzés számlálása és effektek
A sebzést és a különféle hatásokat, melyek a karaktert érik
a játék folyamán, világosan jelezni kell a karakterkártyán,
a figurán vagy egy papíron. A játékosok használhatnak sebzés
számlálókat, kockát (ezeknek el kell térniük a játékban használt
egyéb számlálóktól és kockáktól), vagy papírt-tollat.
A lényeg, hogy a sebesülések és egyéb hatások egyértelműen
vezetve legyenek.
-
Megsemmisített csapattagok
A megsemmisített karaktert és a hozzá tartozó karakterkártyát
el kell távolítani a játékmezőről.
-
Vitás kérdések
A játszmák alatt felmerült vitás kérdésekben a bíró szava
dönt. A versenyzőknek minél behatóbban kell ismerniük a játéknak
a (lehetőleg a legújabb) szabálykönyvben leírt általános szabályait.
Az esetleges kétértelmű szabályok esetében a hivatalosan kiadott
errata, és FAQ alapján történik a vita lezárása. A bíró döntését
mindkét félnek tiszteletben kell tartania.
- Kockával
való dobás
A kockának minden dobás után az asztalon kell maradnia. Ha
a dobás közben a kocka leesik, illetve bármi, az asztalon
lévő tárgyba (figura, másik dobókocka, stb.) beleütközik,
a dobó játékosnak kötelezően meg kell ismételnie a dobást.
116.
A játék végi eljárások
A játszma véget ér, amikor:
1. az egyik játékos teljesíti a győzelmi feltételeket,
2. a játszma időintervalluma lejár, vagy
3. egyik oldal sem okozott sebzést, nem dobott támadó vagy védekező
dobást 10 teljes kör alatt.
Ha a játszma azelőtt véget ér, hogy az egyik játékos teljesítette
volna a győzelmi feltételeket, a játékosok még befejezik az éppen
futó kört. Ennek a körnek a végeztével az a játékos győz, aki
a több pontot érte el a megsemmisített karakterek után. Ha mindkét
játékosnak egyenlő számú győzelmi pontja van, a következő szabályok
használandóak:
1. Az a játékos nyeri a meccset, akinek a figurája közelebb van
a pálya közepéhez.
2. Ha több figura is azonos távolságra van, akkor az a játékos
nyer, akinek a pálya közepéhez
legközelebb lévő karaktere nagyobb pontértékű.
Ha a két játékos pontjai még így is megegyeznek, akkor mindketten
elveszették a játékot. (Egyik fél sem kap pontot a győzelemre.)
120. AZ ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT CSAPATTAL TÖRTÉNŐ VERSENY SZABÁLYAI
121.
Csapat összeállítása
A játékosoknak a csapat összeállításánál követniük kell a Star
Wars Miniatures játékszabályban előírt frakció szabályokat.
A csapat nem tartalmazhat az előre meghatározottnál több pontértékű
karaktert. (Kevesebbet igen.)
122.
Az előre összeállított csapat nevezése
Az előre összeállított csapatot a játékosok hozzák a karakterekhez
tartozó eredeti karakterkártyákkal. A csapat maximum pontértéke
150 pont. A Reinforcements, illetve a Reserves képességű karakterek
által nyújtott extra karakterek nem tartoznak bele ebbe a 150
pontértékű nevezésköteles csapatba. Ezek szabadon használhatóak
a játék folyamán.
123.
A játszmák forgatókönyve
Alap forgatókönyv:
Győzelem: A játékos akkor győz, ha az
ellenfél összes karakterét megsemmisíti. Ha ez nem következik
be a játszma megadott ideje (60 perc) alatt, az idő lejártával
a játékosok befejezik az éppen futó kört, utána pedig a győzelmi
pontok alapján történik a győztes kihirdetése. Az a játékos győz,
ami több győzelmi pontot szerzett a játék folyamán.
A győzelmi pontok szerzésének két módja van:
1. Az ellenséges karakterek megsemmisítése: Ezért mindig a megsemmisített
karakter értékével megegyező számú pont jár.
2. A pálya közepének elfoglalása: Minden körben 5 győzelmi pontot
kap az a játékos, akinek legalább egy karaktere a pálya közepétől
számított 4 illetve 3 négyzeten belül fejezi be a körét. Ezen
terület meghatározásakor nem számítanak a terepakadályok és a
falak. A pontszerzésnek ezt a módját általában "trükkös"
pontszerzésnek nevezik. Ez az 5 győzelmi pont akkor is számítandó,
ha minkét fél karakterei a pontszerző mezők valamelyikén állnak.
Példák:
|
|
|
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe
egy teljes négyzet. |
A
pontot érő mezők, ha a pálya közepe egy pont. |
130.
A VERSENY PONTOZÁSA
Minden meccs végén a győztes játékos 2 pontot kap, a vesztes 0
pontot.
Az egész versenyt az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti
össze.
Pontegyenlőség esetén meg kell vizsgálni az egymás elleni meccsben
elért győzelmi pontok számát; az így több pontot elért játékos
lesz a nyertes.
Ha a két játékos nem játszott egymással, akkor a korábbi meccseikben
elért pontok alapján kell meghatározni a győztest.
|
|
|
|