Házi készítésű társasjátékok 1.
Barta Orsolya összeállítása

A következőkben két társasjátékot szeretnék bemutatni, amik alapjukban persze nem új találmányok, mindössze a kivitelzésben változtattam a hagyományos külsőn, hogy a Star Wars világát idézzék. Mindkét játék a klubrendezvényekre készült még 2003-ban, hogy a fiatalabb korosztályt is le tudjuk kötni. Az alapot gondolom mindnyájan ismeritek, az egyik a klasszikus 'Autóverseny' mintájára kitalált 'Podrace', a másik pedig a 'Ki nevet a végén?'

Podrace
Kellékek: tábla, 5 különböző színű (piros, sárga, zöld, kék, fekete) figura, 6 oldalú színes dobókocka
A játékot 2-5 ember játszhatja, bár minél többen vagytok, annál izgalmasabb, viszont mindig mind az öt bábúnak játszania kell. Az öt figurát kezdéskor a tábla jobb oldalán lévő versenygondolákra kell állítani. Miután mindenki kiválasztotta a figuráját, az első ember (mindegy, hogy ki) dob a kockával. Viszont az lép, akinek a színét dobta. (Pl: Ha a sárga figurás ember mondjuk kéket dob, akkor a kék bábúval kell a pálya első kockájára lépni.) A következő ember is dob, és amilyen színt dobott, azt a bábút kell a második(!) kockára tenni és így tovább. Minden dobással csak egy kockát lehet előre menni, abban az esetben, ha a figura előtt nincs másik. Kiütés nincs a játékban, ha mondjuk a zöld bábú az utosó és az előtte lévő négy kockában áll a többi figura, és valaki zöldet dob, akkor a zöld az összes többi bábút megelőzve az első helyre ugrik.
A dobókockán a hatodik szín a fehér. Ha valaki fehéret dob, választhat, hogy melyik bábúval akar lépni. A fehér eképpen olyan, mint egy Joker-szín. Az nyer, akinek a bábúja elsőként éri el az utolsó kockát.

A 'Podrace' játétáblája letölthető pdf-ben itt

 

Ki nevet a végén?
Kellékek: tábla, 4 felkelő, 4 birodalmi, 4 fejvadász, 4 jedi figura, 6 oldalú dobókocka
A játékot 2-4 fő játszhatja, de ez is jobb, ha megvan a keretszám. A figurák a négy kis logoval díszített helyről indulnak. Kilépni csak 6-ossal lehet, ekkor egy bábút kell a nyílra helyezni. 6-os után még egyszer lehet dobni. Minden bábúnak egyszer kell körbe menni a pályán az óramutató járásának megfelelő irányban, utána befordulhat a logokkal kiemelt sorra, ahonnan pontos dobással tud csak belépni a négy kör egyikére. Kiütés van, de a logos négyzeteken már nem lehet kiütni senkit. Az nyer, aki elsőként tudja mind a négy bábúját a középen lévő körökre eljuttatni.

Kellemes játékot!

A 'Ki nevet a végén?' játétáblája letölthető pdf-ben itt